شاعرانه های یک لر اردیبهشتی

گم کرده ام دستانت را در کوچه های اردیبهشت...

شاعرانه های یک لر اردیبهشتی

گم کرده ام دستانت را در کوچه های اردیبهشت...

persian gulf


تو دوره ای زندگی میکنیم که همه مارو له میکنن که به خواسته هاشون برسن ، تو این دوره وجدان اونقد بی معنی شده که نمیتونی توقع داشته باشی ادما فقط به حق خودشون قانع باشن، قشنگ اینه که توام  تلاش کنی ، نه برای اینکه مثه اونا شی ، نه ؛ برای این که از داشته هات مراقبت کنی . این داشته ها هم مادیه هم معنوی، هم فردیه هم اجتماعی ، هم قومیه هم ملی! 

این روزا اصلا حال ایران خوب نیست ، از شمال خودی بهش خنجر زده و داره چشمشو گور میکنه ، داره دریاچه ارومیه رو خشک میکنه ، تو قلبش دارن پاسارگاد و تخت جمشید رو به آب میدن ، و تو جنوبش ! غریبه ها دست گذاشتن رو دریای پارسی مون  ،دست گذاشتن رو جزیره های سه گانه مون ! 

تو رو خدا به خودمو ن بیایم ، این حقه منه که فردا روزی بچه مو ببرم کنار خلیج و بگم : هی پسر/دخترم این دریای پارسیه  ! همون خلیجی که از ابتدا همین نام پارس رو به خودش دیده ، همونی که تو رگاش عشق سرزمین پارسی جریان داره ! 

دوس ندارم بگم که اینجا یه روزی دریای پارسی  بوده ! 

ایرانی تو دنیا کم نداریم ، خدارو شکر همه جای دنیا پستای کلیدیش دسته ایرانیاس ! اصلا پست کلیدی هم نگیم همه جای دنیا پره از ادمای ایرانیه معمولی ! اما همه ما میتونیم برای حفظ میراث ملیمون کمک کنیم . فقط باید به خودمون بیایم ! 



دانلود آهنگ خلیج فارس از حمید حامی 


این چن تا موردی که گفتم ، چن تا از بلاهایه که دارن سر ایران میارن ، خشک شدن دریاچه بختگان ، باتلاق گاو خونی ، از بین  بردن مرداب انزلی ، از بین بردن میراث تاریخی و فرهنگیمون، حذف گوشه مهمی از تاریخمون از کتاب های درسی که هم شامل ایران باستان و هم شامل تاریخ معاصر ما میشه و خیلی چیزای دیگه که حوصله این متن خارجه ! لطفا کمی بیشتر درگیر اوضاع ایرانمون بشید . ایران سر زمین ماست ! ویرونش نکنیم ! 

* دو تا وبلاگه دیگه ام تعطیل شدن و از این به بعد همین جا پستای مربوط به اونارم میزارم !

نظرات 6 + ارسال نظر
Haamed جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:45 ق.ظ http://www.haamed.blogsky.com

میدونی همین "خلیج فارس" گفتن خودش دو تا مورد داره؟
1) خلیج عربی هست و از زمان های بسیار دور به اینجا میگفتن دریا.
2) "فارس" عربی شده ی "پارس" هست چون عرب ها "پ" ندارن.
پس بگیم " دریای پارس " به این صورت قدم نخست رو برداشتیم.
این رو هم بدونید که در زمان های بسیار دور اینجا به دریای پارس مشهور بوده.

اصلاح شد :)

یک پیر جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ http://arshadane.persianblog.ir

وقتی هر گوشه کشور 1 اختلافی وجود داشته باشه دیگران هم ازش سو استفاده میکنند دیگه.وقتی 1 دیده بان رو به خاطر محافظت از محیط زیست منطقه از کار بر کنار میکنن برای منافع خودشون و خیلی کارای دیگه معلوم نیست دیگه چه کارها که نمیکنند.
خلاصه که قدرش رو ندونیم رفته .

تب۴۰درجه شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 ق.ظ

خانم محترم
کسی رو که خوابه میشه بیدارش کرد
ولی کسی که خودشو به خواب میزنه
باید چیکارش کرد؟
این ملت خواب زده اند.



خوب برای نسل بعدی که میشه امیدوار بود
میشه سعی کرد نسل بعدی رو درس تربیت کرد
برای همین دارم سعی میکنم
میخوام نسل بعدیه من بفهمه این ارزشارو

آلی شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:16 ب.ظ

درود بر شما دوست خوب و محترم
سپاس از شما ایرانی غیرتمند و وطن دوست با پیگیری و انعکاس مسائل مربوط به ایران در حفظ و اشاء آن ، آنچه که از دستتان میاد انجام میدهید
دوست عزیزم مشکل ما ایرانی ها امروز تنها دریاچه ارومیه نیست تنها اسم خلیج فارس نیست تنها آن محیط بان محیط زیست که بخاطر حفظ محیط زیست بخاطر انجام وظایف قانونیش میخواهند اعدام بکنند نیست ندا عزیزم مشکل ما خیلی فراتر از این مسائل است مشکلات ما اساسی و زیربنائی است مشکلات ما تاریخی و فرهنگی ، سیاسی اقتصادی و....... میباشد ملت ایران برای کشور ایران در طول تاریج هیچگونه هزینه ای نکرده هیچکونه قدمی برای رشد فرهنگی انجام نداده ! عزیز من شما انتظار دارید امروز بیام ایران را نجات بدهیم !!!! مگر من و شما و ما کی هستیم شما در مورد ایران صحبت میکنید کشوری که هزاران هزار میلیارد تومان پول جابجا میشود آب از آب تکان نمیخورد و.....
در هر صورت دوست گلم من در حمایت از فکر شما از ایده های روشنفکری شما نهایت استقبال و حمایت خودم را اعلام میکنم و از همه دوستان این وب لاگ و ایران خواهش میکنم این مطالب را جدی بگیرند از این بستر مجازی که دوست عزیزمان ندا جون فراهم نموده اند حداکثر استفاده بهینه را بکنند
درود بر همه دگراندیشان ایرانی

ممنونم سعید عزیز حضورت باعث افتخاره

Haamed شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:22 ب.ظ http://www.haamed.blogsky.com

مرسی از شما. آره خواهر حالش خوب شده. دیگه حرف میزنه

khodaro shokr :)

دلداده دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:49 ق.ظ http://http:/WWW.DELDADEH70.MIHANBLOG.COM

ندای عزیز سلام
احساس مسؤلیت شما قابل ستایشه من هم به نوبه ی خودم از این آپ حمایت می کنم
واما شمارو صمیمانه به مهمانی بهار دعوت می کنم منتظر هستم!(بهار)

ممنونم دوستم
تولدتم مبارک :-*

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد